Här kan ni läsa om allt som kåren har planer på att göra sommaren 2024 . Information om sjöskolan kommer kring sportlovet

Välkommen till ett äventyrligt scoutår 2024!

I år händer det mycket på St Botvids scoutkår, och nu är det dags att boka upp alla spännande aktiviteter i kalendern och anmäla sig till det som man är sugen på.

Här kan ni läsa  om tre läger/resor som genomförs under våren och sommaren, och under varje aktivitet så finner ni mer information och hur man anmäler sig. Vi vill presentera alla dessa aktiviteter samtidigt så alla vet vad som finns att välja på. Självklart kan man (om man har ålder inne) hänga med på allt!

Eskadersegling Kristi-Him:

Likt förra året så arrangerar vi en eskadersegling med lite större kölbåtar under Kristi-him-helgen. Det arrangemanget är öppet för tredje års-äventyrare och uppåt (dvs för scouter som går i ÅK 8 och uppåt). Mer info hittar ni här.

Årets kårläger på Vindalsö:

I år arrangerar vi ett kårläger endast för vår kår, dit alla åldrar är välkomna! Lägret kommer vara på scoutön Vindalsö, i närheten av Sandhamn. Datumet för den längre perioden är 14:e till 20:e juni. Mer info och anmälning här.

Här kan du läsa mer om Vindalsö

Fjälläventyr!:

Ett nytt äventyr bjuds det på i år – en fjällresa i månadsskiftet juli – augusti! Vi åker till området runt Duved / Mullfjället och bor i en större scoutstuga där. Dagarna fylls med fjällvandring och andra äventyr. Intresseanmälan är öppen för 2:a-års-äventyrare och äldre (dvs för scouter som går i ÅK 7 och högre). Mer information finner ni här.

Här kan du läsa mer om Mullfjällsstugan

Notera de olika anmälningsdatumen för de olika arrangemangen!

Om kostnaden är en begränsning för att kunna delta, finns möjlighet att söka stöd. Se Scouternas stödfond, prata med avdelningsledaren eller ta kontakt med styrelsen i kåren!

Vi ser fram emot ett spännande scoutår!