scouter_går_på_skogsstig_på_jamboree17

Bli scout i Sanct Botvids Scoutkår!

Få en spännande och meningsfull fritid med Scouterna och Sanct Botvids scoutkår!

Hos Sanct Botvids Scoutkår får barn, ungdomar och vuxna uppleva äventyr och kompisar tillsammans. Hos Sanct Botvids Scoutkår får du leka, utmanas, vara med och bestämma, lösa problem och växa som människa. Du får upptäcka och lära dig nya saker – om naturen, världen och dig själv.

Vilka är Scouterna?

Scouterna är riksorganisationen för scouting i Sverige. Vi är 75 000 medlemmar i 220 av landets 290 kommuner. Scouterna är en riksorganisation för drygt ett tusen scoutkårer med aktiv verksamhet för barn och unga – från Gällivare i norr till Trelleborg i söder.

Gemensamt för alla scoutkårer är att vi ger barn och unga från alla delar av samhället en möjlighet att uppleva äventyr och kompisar och växa som individer.

Läs mer om vad scouting är på scouternas officiella hemsida:

WWW.SCOUTERNA.SE

Gå med i Sanct Botvids Scoutkår:

För närvarande är det fullt på flera av våra avdelningar och många barn står i kö för att börja hos oss. Du är alltid välkommen att ställa dig i vår kö och vi erbjuder plats till nya barn så fort det finns plats. Vi börjar vår verksamhet från det året man börjar i andra klass. Så vänta gärna med att anmäla till kön tills barnet har börjat i förskoleklass.

Ansök om medlemskap i Sanct Botvids Scoutkår via länken nedan:

Intresseanmälan

Medlemsavgift i Sanct Botvids Scoutkår:

Sanct Botvids Scoutkårs verksamhet är ideell och finansieras genom medlemsavgifter, bidrag och försäljning av till exempel julgranar. Ledare får inte någon ersättning för sitt arbete utan pengarna används till sådant som material för mötesaktiviteter och lägerutrustning. Varje termin betalar man som scout därför en medlemsavgift.

Medlemsavgift per termin:

Scouter – 475 kr
Ledare – 325 kr

Vad som ingår i medlemskapet i Sanct Botvids Scoutkår:

• Delta i scoutkårens verksamhet (som avdelningsmöten, hajker och läger).
  • Medlemsskap i Scouternas riksorganisation och Södertörns Scoutdistrikt.
  • Försäkringsskydd vid alla scoutaktiviteter.
  • Tidningen Scout.

E-faktura:

Vi uppmanar alla som har möjlighet att anmäla sig för e-faktura eftersom vi då sparar pengar samt gör en insats för miljön. Anmälan gör var och en på sin internetbank (sök efter Scouterna). För att kunna anmäla sig behöver man sitt medlemsnummer, vilket man hittar på en tidigare faktura. Föräldrar kan anmäla sig för e-faktura för sina barn. Förälderns personnummer kommer då stå men man fyller i medlemmens namn och medlemsnummer. En person kan få e-faktura för flera medlemmar.

scouter_går_på_skogsstig_på_jamboree17

Se filmen "Detta är Scouterna"!