Tråkiga besked

29 maj, 2024 av Bo Sjöberg
Jag har det tråkiga beskedet att en av kårens tidiga ledare och ledare under lång tid, Barbro Bolander , avled i måndags efter en tids sjukdom.
Barbro var under många år ledare för det som då hette miniorer , idag spårare, och det är många idag vuxna som har haft henne som ledare.
Hon var tillsammans med Mona Corlin drivande i det utbyte kåren hade med Gituto Secondary School i Kenya och den scoutgrupp som finns där.
2000 var hon tillsammans med Mona och några utmanare och hälsade på och fick då inviga det bibliotek som hade byggts av insamlade pengar och bidrag från SIDA.
2001 var ett antal Kenyanska scouter på besök hos oss och de två besöken satte djupa minnen hos alla.
Otaliga är antalet läger, hajker, kåraktiveter , utbildningar TG-träffar mm som Barbro under alla år har varit med på.
Våra varmaste tankar går till Christian och Christoffer med familjer.
Scouthälsningar , Bosse