gran

Julgransförsäljning 2023

Sedan år 1927 har Sanct Botvids Scoutkår bedrivit ungdomsverksamhet i Tullinge.

Vi kommer som tidigare år sälja julgranar och då behöver vi er hjälp med bemanning.

Granförsäljningen är en stor del i hur vi i St:Botvids Scoutkår får in pengar till verksamheten, så att vi kan skapa den bästa upplevelsen för våra scouter och ge dem möjligheten att göra saker som att gå utbildningar eller olika arrangemang!

Vi kommer i år att sälja 5 olika dagar.

Söndag,  10/12   Trädgårdstorp julmarknad , säljare är klart

Söndag, 10/12   Kl.10-14    Centrum & Scoutstugan

Lördag, 16/12   Kl.10-18     Centrum, Scoutstugan, Römossen, Tullingeskog & Riksten

Söndag, 17/12   Kl.10-18     Centrum, Scoutstugan, Tullingegård & Tullingeberg

Fredag, 22/12   Kl.16-20     Centrum & Scoutstugan

Lördag, 23/13   Kl.10-18 (eller så långt Granarna räcker)   Centrum & Scoutstugan

Ni hittar anmälningslänken HÄR

Om du har någon specifik kompis/kompisar du vill stå med så är det bra att ni pratar ihop er så att ni anmäler samma dagar!

Om du kan och vill så får du jättegärna anmäla flera olika platser och tider!

Exempel: 17/12 klicka i Centrum 10-14 och 14-18, Tullingeberg 12-16

Så har vi lättare att pussla ihop ett schema.

Säkerställ att du kan alla dagar du anmäler intresse för, även om du inte står som primär försäljare så kommer du att bli skriven som Reserv så att ni kan få tag på ersättare om ni skulle bli sjuka!

Vi kan inte lova att du kommer få stå alla dagar/tider du sagt att du kan, men vi försöker se till att alla som anmält sig får stå minst ett pass!

När ni säljer gran så kommer ni också att få en matersättning på 50kr för ett pass. (4h, 100kr om man står en hel dag, 8h)

Vi hoppas att många av er vill sälja gran med oss i år!

Många Scout Hälsningar

Granligan